woensdag 24 december 2014

Nummer 1 hits in 2014

Het einde van het jaar nadert en dus kijken we terug naar het afgelopen jaar. Een jaar met best wat verschillende nummer 1 hits in de Ricaradio Top 40. Vorig jaar waren er 14 verschillende nummer 1 hits. Dit jaar zelfs 15! Op chronologische volgorde zijn ze hieronder te vinden.


Ellie Goulding - Mirror
We gingen het jaar in met Mirror van Ellie Goulding op de bovenste plaats. Dit nummer was afkomstig van de soundtrack van The Hunger Games: Catching Fire. In 2013 stond ze al een week op de eerste plaats. Dit jaar stond ze er nog eens vijf weken.

Clean Bandit ft. Jess Glynne - Rather Be
In december van 2013 kwam deze knaller al binnen en werd het al duidelijk dat het een grote hit zou worden. In 2014 kwamen ze op de bovenste positie terecht en bleven daar vier weken staan.

Broken Bells - After The Disco
Van dit nummer had ik nooit gedacht dat het de eerste positie zou behalen in mijn chart, maar uiteindelijk stonden ze daar toch mooi vier weken!

Blaudzun - Promises Of No Man's Land
Dit nummer werd gebruikt bij de samenvattingen van de Olympische Spelen bij de NOS. Echter was dit niet de reden dat ik het nummer leuk begon te vinden, want ik kijk natuurlijk nooit naar sport. Blaudzun stond drie weken op de felbegeerde positie.

Thomas Azier - Hylas
Eén van mijn ontdekkingen van 2014 is toch wel Thomas Azier. Hij scoorde dit jaar veel hits in mijn chart, maar alleen Hylas behaalde de nummer 1. Hij stond ermee ook een half jaar in de lijst. Het is dus wel duidelijk dat dit nummer hoog zal eindigen in de eindejaarslijst. Thomas Azier stond drie weken lang op de bovenste positie.

Lindsey Stirling ft. Lzzy Hale - Shatter Me
Het nummer dat het langst op 1 stond dit jaar was Shatter Me van Lindsey Stirling en Lzzy Hale. Maar liefst zeven weken stonden ze daar.

Sanna Nielsen - Undo
Conchita Wurst won dit jaar het Eurovisie Songfestival, maar als het aan mij had gelegen, had Sanna Nielsen gewonnen. Undo stond twee weken op 1.

Studio Killers - In Tokyo
Net voor de zomervakantie kwam ik erachter dat de Studio Killers in het vorige jaar een album hadden uitgebracht. Toen ik bij 'In Tokyo' terecht kwam, werd ik al meteen verliefd op het nummer. Zo lekker zweverig. Ook zij stonden twee weken op de bovenste plaats.

The Asteroids Galaxy Tour - My Club
Toen ik op vakantie was in Duitsland, kwam The Asteroids Galaxy Tour weer met nieuw materiaal. Ik was sinds het vorige album al fan en ben dit inmiddels nog steeds. My Club stond ook weer twee weken op 1.

The Madden Brothers - We Are Done
Een nummer dat op dit moment nog steeds in mijn chart staat en ook zeker hoog gaat eindigen in mijn jaarlijst. Maar liefst vijf weken stonden ze op de bovenste positie.

Decap Beat Machine feat. Daan - Decapitate Me
Een mysterieus, maar catchy nummer waarvan het me verbaast dat het geen hit is geworden bij onze zuiderburen. In de Ricaradio Top 40 stonden ze in ieder geval wel mooi drie weken op 1!

Sigma feat. Paloma Faith - Changing
Wat een stem heeft die Paloma Faith toch! Samen met Sigma stond ze twee weken op 1.

Fox Stevenson - Sweets (Soda Pop)
Een zeer vernieuwend en catchy nummer dat ik dankzij mijn zusje heb ontdekt. Dit had eigenlijk net voor de zomer moeten worden uitgebracht. Toch stond dit nummer in de herfst vijf weken op 1.

The Asteroids Galaxy Tour - Hurricane
Deze band bracht dit jaar weer een nieuw album uit met My Club als eerste single. Hurricane werd geen single, maar ik vond het een ontzettend lekkere albumtrack. Daarom koos ik ervoor om dit nummer in mijn chart te laten enteren. En niet voor niets, want ze stonden eerst 1 weekje op 1. Vervolgens moesten ze plaats maken voor Zaho en Florent Mothe. Inmiddels staat Hurricane weer op 1 en dit zal ook het geval zijn in de laatste chart van 2014. Daarmee staan ze totaal 3 weken op de bovenste positie.

Zaho ft. Florent Mothe - Mon Combat (Tir Nam Beo)
Een Franstalige nummer 1, dat komt natuurlijk niet vaak voor. Ik weet zelfs niet uit mijn hoofd of het überhaupt al eens is voorgekomen in mijn chart. Dit catchy nummer stond twee weken op 1.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten