vrijdag 28 december 2018

Jaarlijst 2018: de feiten

Het einde van 2018 is in zicht en daarom plaats ik de komende drie dagen mijn persoonlijke jaarlijst op basis van aantal behaalde punten in mijn chart. Voordat ik dit doe, zet ik een aantal feiten op rij.

Aantal genoteerden: 266
Aantal binnenkomers in de top 10: 3
Aantal binnenkomers op 1: 1
Aantal verschillende #1 hits: 16
Aantal tracks die slechts één week genoteerd stonden (m.u.v. nummers in week 1 en 52): 1
Aantal Nederlandstalige tracks: 8
Aantal debutanten (excl. gefeaturede artiesten): 58

Top 3 artiesten/bands met meeste noteringen (incl. features):
1. Sia (8)
2. Django Django (6)
3. The 1975 (5)

Overige opmerkelijke feiten:
  • Het prachtige 'Always' van Above & Beyond ft. Zoe Johnston stond maar liefst 20 weken in de lijst, maar behaalde slechts de elfde positie.
  • Een andere track die er relatief lang in stond, maar niet erg hoog kwam was 'Shadowboxer' van Good Charlotte (HP=25, AW=11).
  • Andersom kan ook: Een hoge positie behalen, maar er niet lang in staan. Dat deed Cher bijvoorbeeld met Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) die #7 behaalde, maar slechts 5 weken genoteerd stond. Ook de Re-entry voor Avicii's Levels stond er slechts 4 weken in en behaalde de elfde positie.
  • 'One Strange Rock' mocht dan wel op 1 binnenkomen, erg lang hield hij het niet vol in mijn chart: 8 weken.
  • Onder de nummer 1 hits stonden er maar liefst 3 daarvan 6 weken op die positie. 
  • Er waren dit jaar maar liefst 7 tracks die #35 als hoogste positie hadden én er drie weken in stonden.
  • Er stonden dit jaar 8 tracks 20 weken of meer in mijn chart. De langst genoteerde track stond er 24 weken in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten